Největší český prodejce sportovního vybavení SPORTISIMO přichází s vlastní ECO kolekcí

Největší český prodejce sportovního oblečení, obuvi a vybavení, řetězec SPORTISIMO, uvádí letos na jaře na trh první kolekci vlastních ekologických výrobků pod jednou ze svých privátních značek REAPER.
Největší český prodejce sportovního vybavení SPORTISIMO přichází s vlastní ECO kolekcí
Největší český prodejce sportovního vybavení SPORTISIMO přichází s vlastní ECO kolekcí

reklama

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

SPORTISIMO se svou sítí 108 prodejen v Česku jasně dominuje. K tomu nyní přidá ještě vlastní kolekci z ekologických materiálů. Ředitel vývojového oddělení Sportisimo Pavel Knitl mluví v rozhovoru nejen o detailech první ECO kolekce a použitých materiálech, ale také o vývoji výrobků či privátních značkách.

Kdy se SPORTISIMO pustilo do vývoje a výroby vlastních privátních značek? A s kým na vývoji spolupracujete? 
SPORTISIMO má již od roku 2008 samostatné oddělení, vyvíjející produkty pod dvanácti privátními značkami. Designový a technologický vývoj se realizuje v centrále v Praze, výrobu zajišťuje víc jak 200 dodavatelů ve 12 státech světa, například v tradičních asijských zemích jako Čína nebo v Bangladéš, ale třeba také ve Švédsku, v Itálii nebo v Turecku.

Kolik do vámi vyvíjeného zboží ročně investujete? 
Každoročně nakoupíme zboží, jehož hodnota přesahuje jednu miliardu korun v nákupních cenách. To z nás dělá pravděpodobně největšího českého výrobce sportovních oděvů, obuvi a potřeb. Soustředíme se ale hlavně na to, aby byly naše produkty pro zákazníky cenově dostupné a kvalitní. Vždy se při vývoji díváme na produkt očima zákazníka a klademe důraz na vylepšení těch parametrů, které zákazník opravdu ocení.

SPORTISIMO začalo nedávno také s vývojem vlastní kolekce ECO výrobků. Je jejich vývoj v něčem specifický? Základem je výběr správných dodavatelů, kteří umějí zajistit opravdu ekologické materiály. Z hlavních materiálů používáme například vlákno REPREVE ®, vyrobené americkou firmou Unific z recyklovatelných PET lahví. Těch lahví se takto spotřebovalo již přes 20 bilionů a z tohoto materiálu vyrábějí i přední výrobci módního a sportovního oblečení jako jsou Adidas, New Balance nebo O’Neill, jehož nabídku ekologických produktů Ocean Blue nabízíme našim zákazníkům od roku 2020.

Kdy představíte vaši první ECO kolekci a co v ní nabídnete? 
Představíme ji v nejbližších dnech a půjde o kolekci jaro/léto 2021. Pod lifestylovou značkou REAPER najdou zákazníci trika, volnočasovou obuv, ale také třeba batohy či kšiltovky. Celkově uvedeme na trh přes 17 tisíc kusů ECO výrobků. Všechny produkty v kolekci mají jednotné označení ECO, jak v eshopu, tak přímo na produktu, aby zákazník ihned věděl, že se jedná o ekologický produkt. Do budoucna plánujeme naši ECO kolekci nadále rozšiřovat, a to i do dalších kategorií, případně ji doplňovat o nové značky.

V naší nabídce nechybí ani výrobky z organické, neboli BIO bavlny. A pokud už výrobek musí být zabalený do přepravního obalu, dbáme na to, aby i ten byl z rychle odbouratelných materiálů.

Aktuálním trendem je i BIO bavlna. Využíváte i ji? 
Samozřejmě, v naší nabídce nechybí ani výrobky z organické, neboli BIO bavlny. A pokud už výrobek musí být zabalený do přepravního obalu, dbáme na to, aby i ten byl z rychle odbouratelných materiálů. Proto používáme sáčky, které se do deseti let samy rozloží, a samozřejmostí je recyklovaný papír krabic a visaček.

Na začátku rozhovoru jste zmínil vývoj produktů v Asii. Jak pandemie koronaviru zasáhla do vývoje a výroby vaší ECO kolekce? 
Bohužel docela výrazně. I když jsme s vývojem ECO kolekce začali před nástupem pandemie v březnu 2020, část vývoje zkomplikovala nemožnost cestování, zrušení všech významných veletrhů ve světě i krize v námořní dopravě. S dodavateli jsme museli vše řešit on-line a pomocí videohovorů. Jenže osobní kontakt s dodavateli je pro vývoj produktů opravdu důležitý, a proto doufáme, že se situace všude ve světě vrátí co nejrychleji k normálu.

Více o ECO kolekci společnosti SPORTISIMO najdete ZDE.

reklama

reklama