Facebook prohrává na celé čáře. Mladí už si našli náhradu, popisuje studie trend současnosti

Při normálním nezasvěceném pohledu se zdá, že Facebook drtivě válcuje veškerou konkurenci. Experti ale ukazují, že ve skutečnosti je vše jinak.
Jaká je vaše oblíbená sociální síť?
Jaká je vaše oblíbená sociální síť?
Pixabay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Používání Facebooku ve Spojených státech se zpomalí – mladí a teenageři totiž stále více přecházejí především na obrazové služby, jako je Snapchat nebo Instagram,“ uvádí rozsáhlý průzkum analytiků ze společnosti eMarketer, který byl zveřejněný na konci srpna.

Facebook spouští Marketplace
Autor: facebook Facebook spouští Marketplace

V blízké budoucnosti ještě bude Facebook růst; především proto, že na něj migruje spousta starších lidí – objevil se například trend, kdy si účet na této sociální síti zakládají i lidé poprvé až v důchodovém věku, především proto, že si tak mohou udržet snadný kontakt s lidmi, s nimiž by jinak komunikovat nemohli.

Jenže mladí, tedy lidé ve věku do 24 let, už o Facebook takový zájem nejeví. Nechává je chladnými, možná právě proto, že je to „území starců“. „Vidíme stále více teenagerů odcházet na Instagram a Snapchat,“ uvedl Oscar Orozco, který rozsáhlou analýzu vedl. „Obě tyto platformy si našly ve své cílové skupině úspěch, především proto, že vsadily na to, jakým způsobem spolu teenageři a adolescenti komunikují,“ dodal.

snapchat
Autor: Snapchat snapchat

Mladí odcházejí, staří přicházejí

Současná mladá generace podle této analýzy přestává komunikovat pomocí psaného slova, mnohem důležitější jsou pro ně obrazy – ať už se jedná o fotografie, emotikony nebo videa. A právě na to je vhodnější Snapchat nebo Instagram. Důležitým trendem je také větší svoboda na těchto sítích; na Facebooku jsou pod neustálou kontrolou rodičů, ale Instagram a zejména Snapchat se jednak hůře monitorují, ale především jsou pro rodiče „neznámou zemí“, kde se nevyznají a podle studie tam ani nejsou příliš ochotní vstupovat.

Instagram logo
Autor: instagram Instagram logo

Nejvíce na tom vydělá podle studie eMarketeru platforma Snapchat – odhady říkají, že jen v USA počet měsíčních uživatelů naroste letos o čtvrtinu na 80 milionů. Růst Instagramu ale bude jen o něco nižší: o 23 procent na 85 milionů uživatelů měsíčně.

Facebooku to ale zase tolik vadit nemusí – Instagram mu totiž patří také, takže může své aktivity skvěle rozdělovat mezi mladší a starší cílové skupiny. Horší zprávou pro něj však je, že zřejmě ještě letos Snapchat předstihne Instagram, a dokonce i Facebook v počtu Američanů mladších 24 let, kteří jsou na něm aktivní. Na to, že je Snapchatu teprve pět let, je to víc než úctyhodný výsledek.

Text: MK

Reklama
Reklama