15. října 2020 11:45

Svérázná berlínská reklama vyzývá k nošení roušek

Přijeďte do Berlína, ale bez roušky ani krok. Inzerát zobrazující sympatickou starší dámu se zjevně doma ušitou rouškou by byl jen jednou z mnoha kampaní vyzývajících k nošení roušek. Nebýt toho, že nám dáma ukazuje výmluvné gesto.

Vztyčený prostředníček všem bez roušky – dodržujeme pravidla korony. Tak zní text inzerátu připraveného berlínskou reklamní agenturou Visit Berlin v rámci kampaně naplánované na šest měsíců, tedy až do března 2021. Inzeráty se teď jako první objevily v berlínské hromadné dopravě.

Některé prvky kampaně jsou vizuální, jako například ten s prostředníčkem, jiné čistě textové. Jeden takový hlásá „Liberté. Egalité. Charité?“ a parafrázuje tak heslo Velké francouzské revoluce „Volnost, rovnost, bratrství“, přičemž Charité je nejznámější berlínskou nemocnicí.

Podle mluvčího Visit Berlin Christiana Tänzlera bylo cílem vizuálu lidi šokovat a přilákat jejich pozornost. „Většina lidí v Berlíně pravidla dodržuje, ale existuje menšina, která se jimi neřídí. Riskují tím životy jiných – starších lidí a lidí z ohrožených komunit. Chceme na tento problém poukázat,“ řekl Tänzler americké CNN.

Stačí pojmenovat problém

Berlíňané jsou známí svou přímostí, což charakter inzerátu přesně vystihuje. Kampaň navíc podle Tänzlera pracuje s typickým berlínským humorem. „Lidé říkají, že je fajn, že jsme problém pojmenovali,“ dodal Tänzler.

Roušky jsou v hlavním městě Německa povinné při nakupování a ve veřejné dopravě. Vizuály kampaně Visit Berlin se brzy objeví také v podobě billboardů a živých obrazů na náměstích.

Miroslav Honsů

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární filmy na Prima Zoom