Největší výzkumná loď na světě připomíná luxusní jachtu. Co všechno má umět?

Plavidlo REV Ocean bude největší výzkumnou lodí světa. Jeho dokončení však ovlivnily nečekané události.
Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

Výstavba obrů III 8 - REV Ocean

reklama

Vědecká loď REV Ocean se tváří jako jachta, ale jedná se o vědeckého obra schopného prorážet i půlmetrový ledový příkrov. Díky tomu se dostane do míst, kde doposud žádná vědecká loď nepůsobila. Kromě jiného bude řešit otázky spojené s množstvím plastů a nanoplastů v oceánech, přičemž odpovědi by měly sloužit nejen ekonomům, ale i politikům při snaze najít řešení globální ekologické krize. 

Loď navrhl norský designér Espen Øino, který se chlubí celou řadou prestižních ocenění. Na interiérech spolupracoval se společností H2 Yacht Design, takže není divu, že původní záměr skutečně připomínal jachtu. Avšak s přizpůsobováním lodi vědeckým účelům se měnily i její konstrukční prvky.

Render finální lodi uveřejněný na oficiálních webových stránkách REV Ocean
Autor: REV Ocean Render finální lodi uveřejněný na oficiálních webových stránkách REV Ocean

I zde se však silně projevila celosvětová pandemie. Smlouvy na stavbu a vybavení sice byly podepsány už v roce 2017 s předpokládaným předáním lodi v roce 2021. Nyní je však plavidlo na několik let odloženo a dokončení se očekává nejdříve v roce 2024. Po dokončení má loď sloužit 36členné posádce, již doplní 54 vědeckých odborníků. Tomu samozřejmě odpovídá i vědecké vybavení od hydrofonů, celé řady odběrových přístrojů až po miniponorky. Zároveň má loď vlastní heliport a vrtulník, který může vysazovat vědce v těžce přístupných místech. 

Dokumentární seriál Výstavba obrů sledujte v neděli večer na Prima ZOOM.

reklama

reklama