Místa spojená se se značkou Škoda: Nový Zéland, Paříž a samozřejmě Mladá Boleslav

Značka Škoda se postupem času dokázala prosadit na mnoha místech světa a proniknout na cizí trhy. Na kterých všech místech můžeme stopy škodovek najít?
Centrum Škody v Mladé Boleslavi.
Centrum Škody v Mladé Boleslavi.
Škoda Auto

reklama

Mladoboleslavský domov

Tady to všechno začalo – ve městě automobilů v Mladé Boleslavi. Dodnes je zde vedení společnosti Škoda Auto stejně jako její hlavní výrobní závod. Loni opustilo brány továrny na 590 000 automobilů, z nichž na bestseller Škoda Octavia připadlo 260 000 exemplářů. Z mladoboleslavské linky sjíždějí modelové řady Fabia, Scala, Kamiq a Karoq. K pýchám moderní továrny patří nová lakovna, jedno z technicky nejvyspělejších a nejekologičtějších zařízení svého druhu v Evropě. V Mladé Boleslavi má sídlo také Datové centrum Škoda Auto, s nejvýkonnějším firemním superpočítačem v ČR, a v prosklené budově u řeky Jizery pracuje vývojové oddělení. V inovačním prostoru InnoCube je i Student Start-up Incubator pro studenty Škoda Auto Vysoké školy. A chybět nesmí chybět v Mladé Boleslavi ani výkladní skříň nejen historie mladoboleslavské automobilky – Škoda Muzeum.

Indická Púna

V pětimilionovém městě Púna se vyrábí automobily Škoda Rapid. Své místo tady má také nové Software Development Centre nebo jedna z poboček Škoda Auto DigiLabu. V lednu 2019 otevřely společnosti Škoda Auto a Volkswagen Group India zhruba 30 kilometrů severně od Púny nové technologické centrum. V dalším indickém závodě Aurangábád vznikají vozy Octavia, Kodiaq a Superb.

Technologické centrum v indické Púně.
Autor: Škoda Auto Technologické centrum v indické Púně.

Škodovky v Praze

Praha zažila nespočet premiér: veřejnosti tady byly představeny už první motocykly (1899) i první sériově vyráběný automobil Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905. O téměř 115 let později se ve Veletržním paláci představil model Octavia čtvrté generace. Praha je také jedním ze sídel českého zastoupení značky nebo oddělení Škoda Design a Škoda Auto DigiLab, kde se specialisté věnují inovativním projektům z oblasti chytré mobility, eMobility, AI a smart cities. V metropoli funguje například sdílení elektrických skútrů BeRider či aplikace pro pronájem vozů HoppyGo. V pražské čtvrti Holešovice mají také svůj inspirativní prostor IT specialisté Škoda Auto, studenti i zákazníci.

Od Aucklandu po Paříž

Škoda Auto září také na svém nejvzdálenějším trhu - na Novém Zélandu. V Aucklandu se v letech 1966–1972 vyráběl legendární osobitý vůz Trekka s technikou modelu Octavia Super. Právě Škoda Trekka se stala předchůdcem současné modelové ofenzivy značky Škoda v kategorii vozů SUV. A v Izraeli se automobily Škoda těší oblibě od počátku 90. let minulého století. Podnik z Mladé Boleslavi se v zemi postupně vypracoval na nejsilnější evropskou automobilovou značku. Dnes má v Tel Avivu sídlo Škoda Auto DigiLab Israel Ltd., která se zaměřuje na digitalizaci, vyhledává místní start-upy, vyvíjí digitální služby mobility a IT technologie. Chybět mezi škodováckými zeměmi nesmí ani Francie. Na pařížském autosalonu měly světovou premiéru zásadní modely, třeba Škoda Octavia (1996). A jako oficiální partner slavné Tour de France září Škoda Auto se svou flotilou a ředitelským autem nejen v cílové Paříži.

Celý článek si můžete přečíst ve speciálu Škoda Auto, příloze zimního vydání magazínu Prima ZOOM, které je právě v prodeji. Případně si časopis můžete předplatit na webu SEND.cz.

Časopis Prima ZOOM – listopad 2020
Autor: Prima Zoom Časopis Prima ZOOM – listopad 2020

reklama

reklama