Pavouci zabíjí a žerou i ryby! Podívejte se na důkaz

Tento článek není nic pro arachnofoby. Věřte nám...
Pavouk žere rybu

Některé druhy pavouků chytají a požírají ryby. Pavouci, kteří jsou tradičními lovci hmyzu, jsou přitom za pomoci jedu schopni zabít a zkonzumovat ryby, které jsou i několikrát větší než oni sami. Uvádí to švýcarsko-americká studie, na kterou upozornil časopis Plos One.

Vědci z univerzity v Basileji spolu s kolegy ze Západoaustralské univerzity shromáždili a zdokumentovali celou řadu případů, kdy pavouci ulovili ryby. Zjistili, že pět čeledí pavouků zabíjí ryby v přírodě, další tři čeledi jsou toho schopny v laboratorních podmínkách.

Někteří pavouci dokážou plavat nebo se potopit, případně jsou schopni pohybu po vodní hladině. Většinou jsou vybaveni silným jedem, který ochromí nervový systém ryb, a enzymy, které jim umožní strávit rybí kořist mnohem větší a těžší, než jsou sami predátoři.

Podívejte se, jak pavouci loví ryby:

Pavouci ryby příležitostně zabíjejí na všech kontinentech planety, kromě Antarktidy. Nejvíce případů bylo zaznamenáno v mokřadech americké Floridy, kde pavouci žijící částečně ve vodě chytají a pojídají malé sladkovodní ryby, jako je například živorodka komáří. Délka této ryby nepřesahuje sedm centimetrů.

Při čekání na kořist jsou pavouci připraveni k útoku, zadní nohy zapřou o kámen či rostlinu a přední položí na vodu. Ulovenou rybu pak zatáhnou na suché místo, kde ji začnou pojídat, což jim zabere několik hodin.

ČTK